בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הימין החדש"

איתי גדסי 1 Comment on בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הימין החדש"

יו"ר הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט, הכריז יחד עם איילת שקד, על מפלגת "הימין החדש" שתתחרה ישירות במפלגת 'הליכוד' | בהכרזה על המפלגה אמר: "איבדנו את יכולת ההשפעה על הממשלה, ראש הממשלה לוקח את הציונות הדתית כמובן מאליו", עוד תקף בנט את המהלך הציני של נתניהו כנגד הקדמת הבחירות| כל התגובות במערכת הפוליטית למפץ הפוליטי הימני החדש

בנט הערב צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שש שנים לאחר הצטרפותם למפלגת 'הבית היהודי', הערב (מוצ"ש) מכריזים שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על הקמת מפלגת "הימין החדש" שתזוהה כמפלגה חילונית-דתית. בהכרזה על הקמת המפלגה אמר בנט, "עידן ההשפעה שלנו על ידי הבית היהודי תם, איבדנו את כוחינו להשפיע. נתניהו הרגיש שהציונות הדתית בכיס שלו, הוא שלח שליחים את ראש המל"ל להפיץ את בשורת הסכנה ללכת לבחירות". ח"כ שולי מועלם תצטרף למפלגה החדשה.

עוד תקף בנט את יחסי ראש הממשלה והציונות הדתית: ‏"ראש הממשלה הבין שהציונות הדתית המופלאה בכיס שלו. לא משנה כמה יתעמר בה- היא תלך איתו. רק לפני חודש הבהיר שאנו במצב חירום לאומי, שלח את ראש המלל לרבנים ושליחים לאחרים".

בהמשך דבריו התייחס בנט, להצהרה הדרמטית של ראש הממשלה נגד הליגכה לבחירות, "דבר שנצטרך להקריב קורבנות בשבילו" לדעתו של בנט זה היה עוד תעלול פוליטי קר של נתניהו: "רק לפני מספר שבועות אמר נתניהו במסר מיוחד לאומה שאנחנו במצב חירום לאומי, תקופה שתדרוש נקרבה וקורבנות, ולכן אסור בשום פנים ואופן ללכת לבחירות בשנה הקרובה. הוא שלח את ראש המל"ל לרבנים שיפיצו את הסכנה הנוארית שעומדת בפני ישראל. הציבור הדתי, הציבור הטוב הזה, נעמד דום".

עוד הוסיף ‏בנט: "לאור זאת אכן נאלצנו להתקפל ולהישאר בממשלה בניגוד למה שאנחנו מאמינים. ‏4 שבועות אח"כ, כאשר החליט ראש הממשלה שהבחירות כדאיות לו, הוא שכח את כל נאום דם יזע והדמעות ואמר יאללה הולכים לבחירות. איבדנו לצערנו את היכולת להשפיע השפעה מהותית. כך היה וכך רק יגבר".

בנט ושקד הציגו את אופייה של המפלגה החדשה במילים "מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעיסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית".

עוד הוסיפו כי "אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית – אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה".

MIDEAST ISRAEL POLITICS

מהבית היהודי נמסר: "מפלגת הבית היהודי מודה לנפתלי בנט ואיילת שקד על 5 שנים של עשייה גדולה למען עם ישראל. אנו מאמינים שעוד נכונו להם גדולות ונצורות בהובלת מחנה הימין.

מפלגת הבית היהודי תיערך כבר בימים הקרובים להמשך דרכה כשברור לכל שתעמיד רשימה איכותית של אנשי ציבור ראויים ומוכשרים שימשיכו לפעול למען עם ישראל בכנסת ה-21.

בהתאם לחוקת המפלגה מונתה ועדה שמורכבת מיו"ר נשיאות המפלגה, יו"ר ועדת הבחירות, יו"ר הועדה המוניציפלית וחברת בית הדין של התנועה ושתנוהל על ידי כמנכ"ל המפלגה וכיו"ר המזכירות.

הוועדה תתכנס כבר מחר (יום א׳), תבחן את האפשרויות העומדות בפני המפלגה ותביא אותם להכרעת המרכז.

כמו כן, יוקם צוות מיוחד שיאיץ את המו"מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי על מנת להגיע להסכמות בהקדם האפשרי מיד לאחר בחירת יושבי הראש בשתי המפלגות.

בני ובנות הציונות הדתית, מחויבים לשמירה ולביסוס הבית הפוליטי ומתכוונים אי"ה לאפשר לכל מי שמרגיש חלק מהמהלך הגדול שלנו בכל תחומי החיים במדינה, לבוא ולהצטרף למסע הזה".

בתגובה להכרזה של שקד ובנט הגיבו בליכוד: "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להקמת המפלגה ואמר: "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מאחל לשרים בנט ושקד הצלחה רבה בדרכם החדשה ומקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין.

בני ובנות הציונות הדתית שזורים ומובילים בכל תחומי החיים במדינת ישראל, הציונות הדתית ששמה לה למטרה לחבר בין עולם הרוח היהודי ועולם המעשה תמשיך לפרוח ולהרים גבוה את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אני קורא לחבריי בציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתנו בכנסת בשנים הקרובות.

עבודה רבה לפנינו ונמשיך להוביל ולהשפיע על סדר יומה של מדינת ישראל בלי לגמגם ובלי להתנצל. הגיע העת להחזיר את הציונות הדתית לציונות הדתית".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בתגובה להצהרת בנט ושקד:  "המהלך של בנט ושקד מייצר רסיסי מפלגות שיעמדו בסכנת אחוז החסימה. לכל מי שרוצה שותפות בין דתיים וחילוניים הליכוד הוא הכתובת. חבל לבזבז קולות על חיקויים. הליכוד הוא המקור. אני קוראת לכל מצביעי הימין להצביע לליכוד ולגלות אחריות".

מפלגת כולנו של כחלון הגיבה: "הערב קמה מפלגה סקטוריאלית נוספת שמבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות. בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית.

ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז. שנלחמת עבור כל ישראלי באשר הוא. שנלחמת כדי להסיר את ה"הם" מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת. כולנו".

ממפלגת עוצמה לישראל של איתמר בן גביר וברוך מרזל נמסר:  "בעקבות הודעתם של נפתלי בנט ואיילת שקד על הקמת מפלגה דתית-חילונית, מפרסמת הערב מפלגת עוצמה יהודית קריאה לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' והשר לשעבר אלי ישי לחבור לבלוק טכני שיהווה מפץ ימני שיאחד את כל המחנה הדתי לאומי למאבק על ארץ ישראל ועל זהותה היהודית של המדינה.

גורמים בעוצמה יהודית אומרים הערב כי "נפתלי בנט איכזב בגדול והיה שותף לחוסר מעש מתמשך שכלל את הפקרת הדרום, השתלטות הבדואים על אדמות הנגב, גירוש יהודים מבתיהם בעמונה ובנתיב האבות, וההתקפלות בחאן אל אחמר חרף החלטת בג"צ כי יש לפנות את המקום".

עוד אומרים הגורמים כי "ב'ימין החדש' אין כל חדש. הניסיון של בנט להתנער מאחריותו לממשלה שאמרה ימין ועשתה שמאל, היא פתטית".

 

 



1 תגובות

מיין תגובות